.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیگرد قانونی تبليغ و فروش فلزياب

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي گفت: تبليغ و فروش هرگونه فلزياب در سطح اين استان پيگرد قانوني دارد.

علي كاظمي با بيان اينكه اين اقدام سبب پيگرد قانوني از سوي اين اداره كل در خراسان شمالي خواهد شد، اظهار داشت: متاسفانه طي ماه‌هاي اخير تبليغ و استفاده از اين فلزياب‌ها در خراسان شمالي افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه تبليغ اين فلزياب‌ها عمدتا از سوي افراد متخلف ساير استان‌ها صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: استفاده از فلزياب‌ها قانونا جرم بوده و متخلفان علاوه بر ضبط ادوات به يك تا سه سال حبس تعزيري از سوي محاكم قضايي محكوم مي‌شوند.
به گفته كاظمي، افراد متخلف با استفاده از اين دستگاه‌ها وارد محوطه‌ها شده و اقدام به تخريب اين اماكن به منظور دستيابي به اشياي عتيقه مي‌كنند.
وي با بيان اينكه قيمت اين دستگاه‌ها از چند ميليون شروع و تا 350 ميليون ريال نيز به فروش مي‌رسد، از عموم شهروندان خراسان شمالي خواست تا در صورت استفاده افراد خاطي موضوع را به اين اداره كل گزارش كنند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي اظهار داشت: البته يگان حفاظت اين اداره كل به صورت مداوم در حال سركشي و نظارت از محوطه‌ها و اماكن تاريخي بوده، ليكن به دليل وسعت استان نيازمند مشاركت شهروندان براي شناسايي افراد متخلف هستيم.
كاظمي همچنين استفاده از اين فلزياب‌ها براي شناسايي معادن را منوط به صدور مجوز از سوي اين اداره كل عنوان كرد.
خراسان شمالي داراي بيش از هزار مكان و محوطه تاريخي است كه قدمت برخي از اين اماكن به بيش از هشت هزار سال قبل باز مي‌گردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.